cafea

Cafeaua – pro și contra

Pentru unii o plăcere, pentru mulți o necesitate zilnică și chiar un element fără de care „nu pot funcționa“, deopotrivă recomandată și interzisă pentru sănătate: CAFEAUA. Aliment, drog, medicament, terapie de detoxifiere… este important să înțelegem „cafeaua noastră cea de toate zilele“ pentru a o folosi ca aliat al organismului nostru, și nu ca dușman.

Beneficiile consumului de cafea

”The New England Journal of Medicine” a publicat în 2012 rezultatele unui studiu realizat pe mai mult de 400.000 de persoane cu vârsta cuprinsă între 50 și 71 de ani, fără istoric de afecțiuni cardiovasculare, infarct sau cancer. S-a constatat că consumul de cafea, atunci când nu este asociat cu fumatul, scade riscul de mortalitate în general și datorată diferitor cauze patologice.
De asemenea, conform Harvard Medical School, în 2011, mai multe studii au evidențiat diferite beneficii ale consumului (moderat) de cafea în:

  • protecție împotriva unor forme de cancer (endometrial, de prostată, de sân);
  • Alzheimer (studii de laborator efectuate de cercetătorii japonezi au descoperit efecte de regenerare a memoriei la șoarecii cu risc de degenerare cerebrală);
  • diabetul de tip 2;
  • afecțiuni cardiovasculare;
  • afecțiuni hepatice (anumite studii arată că consumul moderat de cafea scade nivelul unor enzime implicate în inflamarea țesutului hepatic).

Știai că efectele psihoactive ale cafelei pot fi similare cu cele ale cocainei și amfetaminelor? De asemenea, metabolismul cafelei este potențat de fumat și de consumul de marijuana, respectiv este accelerat de contraceptivele orale.

Specialiștii avertizează că efectele benefice sau nocive ale cafelei pot depinde de mai mulți factori:

• Calitatea cafelei, gradul de prăjire, condițiile de depozitare (dacă este mai veche, de exemplu).
• Aditivii adăugați (conform prof. Gh. Mencinicopshi, din rațiuni ce țin de maximizarea profitului, cafeaua poate conține anumiți aditivi care dau luciu boabelor de cafea, coloranți artificiali, uleiuri, gelatine, soluții de zaharoză, diferite substanțe substituente).
• Contextul de sănătate și stilul de viață al fiecărei persoane.

Produsele cosmetice care conțin cafeină pot ajuta la scăderea inflamației și roșelii pielii, precum și la atenuarea cearcănelor și a edemelor de sub ochi. Cafeaua măcinată, adăugată în cremele împotriva celulitei, pot spori efectele acestora.

Cafeaua – protecție anticancer

Cercetări recente asociază consumul moderat de cafea cu un grad moderat de protecție împotriva cancerelor asociate cu obezitatea, estrogenul și dereglările de insulină.

Cafeaua crește performanțele cognitive

Cafeaua acționează asupra creierului prin mai multe mecanisme, dintre care principalele vizează receptorii de adenozină (o substanță implicată în inducerea somnului și scăderea activității cerebrale). Există studii care indică creșterea performanțelor cognitive după consumul de cafea pe termen lung, însă numărul și relevanța acestor studii nu permite încă generalizarea acestor concluzii.
În general, efectul de energizare al cafelei este unul pe termen scurt și ne poate ajuta în activitățile zilnice. Pe de altă parte, cafeina în exces (pe care o putem ingera nu numai din cafea, ci și din băuturi energizante, dulciuri sau anumite medicamente) poate suprastimula glandele suprarenale, ceea ce generează așa-numita ”oboseală adrenală”, în urma creșterii nivelului de cortizol (supranumit ”hormonul stresului”). Este o posibilă explicație pentru acele persoane care, deși consumă cafea (și nu în cantități mici), tot se simt obosite și fără energie.

Antioxidanții din cafea au efecte cardioprotectoare

În condițiile în care multe persoane nu consumă cantitatea minim necesară de antioxidanți din alimentație, cafeaua poate, într-o anumită măsură, să aducă acest aport. Antioxidanții din cafea și ciocolata neagră au efecte cardioprotectoare și combat stresul oxidativ.

Cafeaua decofeinizată ajută în diabet

În februarie 2012, cercetătorii de la Mount Sinai School of Medicine au realizat un studiu pe animale de laborator în urma căruia au constatat următoarele: cafeaua decofeinizată contribuie la îmbunătățirea metabolismului cerebral asociat cu diabetul de tip 2, ceea ce reprezintă un factor de risc pentru demență și alte afecțiuni neurodegenerative. Cercetătorii cred că aceste efecte protectoare se datorează nu atât cafeinei, cât combinației de diferiți alți nutrienți din cafea (printre care și magneziul și cromul, implicați în controlul glicemiei).

În exces, poate crește colesterolul, însă are efect anticancerigen

Unele studii indică faptul că în forma nefiltrată (de exemplu cea fiartă), cafeaua conține diterpene, niște substanțe uleioase care contribuie la creșterea nivelului colesterolului. Pe de altă parte, aceleași substanțe au anumite efecte anticancerigene, așadar părerile specialiștilor sunt împărțite.

Efecte negative și riscurile consumului exagerat de cafea

Printre acestea se numără:

  • Risc crescut de cancer pulmonar (China, 2010);
  • Palpitații, hipertensiune, insomnii, agitație;
  • Rigidizarea pereților arteriali;
  • Creșterea riscului de osteoporoză din cauza eliminării urinare a calciului (în special la femeile cu un aport alimentar scăzut de calciu, conform ”Osteoporosis International Journal”, 2006);
  • Urinare excesivă, deshidratare;
  • Malabsorbția calciului și a magneziului (ambele importante pentru sănătatea osoasă și cea cardiovasculară). Unele studii vorbesc și despre scăderea nivelului de fier în urma consumului anumitor tipuri de cafea;
  • Arsuri gastrice, reflux gastroesofagian, iritarea mucoasei intestinale;
  • Efecte de tip ”sevraj” când se încearcă renunțarea la cafea sau diminuarea dozei consumate zilnic;
  • Printre ”efectele de sevraj” în urma reducerii sau a opririi consumului de cafea se numără durerile de cap, constipația, irascibilitatea și oboseala. Toate aceste simptome dispar însă după ce organismul se obișnuiește cu o cantitate mai mică de cafea sau chiar fără.

Părerile sunt împărțite. Soluția: consumul echilibrat….

Cercetările din ultimii ani care au evidențiat efectele pozitive ale consumului de cafea atrag însă atenția și asupra următoarelor aspecte:

  • Pentru a avea efecte benefice, consumul de cafea trebuie să fie moderat și să se asocieze cu o dietă echlibrată.
  • Asocierea dintre fumat, respectiv sedentarism și cafea diminuează substanțial efectele benefice ale cafelei.
  • Nu toată lumea reacționează la fel la cafea. Diferite afecțiuni sau predispoziții genetice (cum ar fi deficiențe în metabolizarea sau detoxifierea hepatică a cafelei, respectiv alți factori ce țin de stilul de viață) pot afecta efectele, pozitive sau negative, ale consumului de cafea.
  • Băutorii de cafea trebuie să nu uite că aceasta poate fi mai mult sau mai puțin benefică pentru organismul și starea lor generală în funcție de cantitatea de zahăr, laptele și celelalte ingrediente pe care le poate conține cafeaua sau specialitățile cu cafea.
  • Deși există anumite efecte benefice ale consumului de cafea în general, nu se recomandă consumul constant de către toate persoanele.

…Dar și alimentația sănătoasă și detoxifierea

Detoxifierea organismului și aportul variat de nutrienți sunt foarte importante pentru sănătatea ta în general. Dacă nu vrei să renunți complet la micile plăceri, printre care se numără și cafeaua – nici o problemă, atâta timp cât ai grijă de alimentația și stilul tău de viață.
Dacă cafeaua, dulciurile, fumatul sunt parte din viața ta cotidiană, cu atât mai mult trebuie să îți susții organismul prin metode naturale și eficiente. Informează-te de pe site-urile noastre despre importanța sănătății digestive și impactul acesteia asupra întregului organism și începe o cură de detoxifiere cu ColonHelp și LiverHelp. Curățirea intestinală și stimularea detoxifierii naturale a organismului tău sunt cu atât mai necesare dacă nu vrei să renunți la micile plăceri ale vieții, printre care se numără și cafeaua.
Dacă crezi că ai nevoie de cafea pentru a combate oboseala, lipsa de energie, constipația și anumite probleme digestive, îți propunem nu să renunți complet la cafea, ci să încerci rezolvarea acestor probleme printr-o cură naturală și eficientă. Cura cu ColonHelp, împreună cu ceaiul hepatoprotector LiverHelp, are numeroase efecte benefice asupra tractului digestiv și a stării tale generale. Încearcă o cură de detoxifiere și scrie-ne despre rezultatele tale!

 

22 thoughts on “Cafeaua – pro și contra

  1. Anton

    Stiind stilul meu de viata si citind articolele de pe acest site, ajung la concluzia ca, trebuie neaparat sa fac o cura de Detoxifiere cu produsele ColonHelp si LiverHel,pentru a-mi detoxifia organismul si a-mi inbunatatii sanatatea. Alimentatia din perioada sarbatorilor de iarna, nu a fost prea sanatoasa si deaceea neaparat voi incepe aceasta cura cu produsele ColonHelp si LiverHelp.

    Răspunde
  2. Gaby

    Am terminat cura de super detoxifiere. ColonHelp si LiverHelp. Sunt foarte multumit de starea mea de sanatate in urma acestei cure de 3 luni,cu LiverHelp si ColonHelp. Spun asta deoarece acum sunt mult mai energic, nu mai am dureri de cap si nici somnolenta, balonarile au disparut ma simt intr-adevar foarte bine. Voi repeta in fiecare an aceasta cura cu produsele ColonHelp si LiverHelp.

    Răspunde
  3. Doroteea Lazar

    Buna ziua,

    Dv care stiti despre igiena si sanatatea colonului – ce ziceti despre clismele cu cafea, comparativ cu curatarea din sens invers, adica luand ceva care trece prin tractul digestiv?

    Răspunde
    1. admindetoxifiere Autor articol

      Mucoasa colonului fiind foarte bogat vascularizata se recomanda ca in cadrul clismelor sa se foloseasca doar apa, existand pericolul absorbtiei substantelor prezente in cafea sau ceai. Curatirea in sens invers, adica introducand un supliment de fibre in alimentatie reprezinta o modalitate fiziologica pentru a asigura un tranzit normal si o detoxifiere eficienta a organismului.

      Răspunde
  4. Roxana Ioana Bogdan

    Eu folosec cafeau in amestec cu malai 1 data pe saptamana pentru curatarea tenului. Sunt indepartate in acest fel toate celulele moarte si aspectul pe care il capata pielea este de fresh.

    Răspunde
  5. Dorina

    Buna ziua!Eu sunt o consumatoare de cafea, nu de foarte mult timp, aproximativ 2 ani, dar am inceput sa maresc doza, beau cam 3 cesti de cafea pe zi. Am citit mai sus ca aceasta licore magic,a bauta in exces, poate provoca oboseala, iar eu de la o vreme ma simt cam obosita. Poate sa fie acesta un motiv? Mie nu mi se pare mult sa beau 3 cesti de cafea(nu cani) pe zi

    Răspunde
    1. admindetoxifiere Autor articol

      Cafeaua in exces suprasolicita orgasnimul, saracindu-l de orice picatura de energie aparand o stare de oboseala permanenta sau asa numita oboseala cronica. Pentru a scapa de aceasta stare trebuie sa faceti o cura de detoxifiere a organismului bazata pe un aport adecvat de fibre, minerale si vitamine si bineinteles miscarea fizica zilnica va intareste sistemul locomotor.

      Răspunde
  6. Selena

    Apreciez cafeaua pentru proprietatile ei atat la interior (doar ma trezeste in fiecare dimineata si ma energizeaza apoi pe parcursul zilei) cat si la exterior (cel mai bun peeling este zatul de cafea amestecat cu putin zahar brut). Nu as putea renunta la ea.

    Răspunde
  7. Aurora

    Buna ziua! Astazi nu am apucat sa beau cafea si ma dore capul ingozitor. de fapt mi-am propus de ceva vreme sa renut la ea si am zis, astazi daca tot nu am timp, sa nu beau. Dar nu cred ca mai rezist si ma duc sa imi cumpar o cafea. Cum pot sa scap de durerile acestea de cap daca ma las de baut cafea, fara sa iau medicamente?

    Răspunde
    1. admindetoxifiere Autor articol

      In lipsa cofeinei, vasele de sânge se vor dilata, ducand la aparitia migrenei care este pulsatila si poate fi insotita de greata sau varsaturi. La fel de adevărat este că şi dacă depăşiti porţia zilnică de cafea (este recomandabil să nu beti mai mult de două cafele, 500 ml pe zi), va puteţi confrunta tot cu dureri de cap.
      Ati putea sa inlocuiti un sfert din cana de cafea obisnuita cu cafea decofeinizata, apoi jumatate din cana, scapand astfel treptat de efectul de drog al cafelei.

      Răspunde
  8. Antonya

    Pentru ca exista pareri pro si contra vis-a-vis de cafea, va intreb ce parere aveti de ness? Un pliculet are 1,8 g si crie pe ambalaj ,,cafea solubila 100% naturala”. Este in regula daca se bea o asemenea cantitate zilnica? Ce efecte nocive poate avea asupra organismului?

    Merci frumos!

    Răspunde
    1. admindetoxifiere Autor articol

      Trebuie stiut ca – in masura in care putem vorbi de sanatate in acest context – cafeaua este mai sanatoasa decat preparatele semisintetice derivate din ea, care contin cofeina. Ness-ul poate fi mai nociv, deoarece este esenta de cafea, obtinuta prin concentrarea cafelei obisnuite, insa consumat cu moderatie nu aduce prejudicii organismului.

      Răspunde
  9. Dana

    Am citit un articol in care se preciza ca cel mai bun antioxidant este cafeaua, mai sanatoasa fiind cafeaua preparata la filtru fata de cea la ibric. Nu stiam asta, preferam inainte cafeaua la ibric, insa acum beau doar cafea la filtru.

    Răspunde
  10. Marius

    Eu sunt procafea si nu depasesc doua cesti pe zi. Citind toate cele de mai sus imi dau seama ca nu am facut rau. Nimic nu se compara cu o cafea buna dimineata!

    Răspunde
  11. Corina

    Cafeaua este toxica daca depasesti doza zilnica. Colonhelp face si detoxifiere si ma ajuta si sa slabesc.Aleg ColonHelp pentru cura de detoxifiere.

    Răspunde
  12. Lizeta

    In ultima vreme am inceput sa am arsuri la stomac tot mai dese. Cred ca sunt din cauza consumului de cafea, beau cam o cana de cafea pe zi si ieri am incercat sa nu beau. Am avut o durere de cap ingrozitoare dar nu am avut arsuri. In situatia asta prefer sa beua cafea si sa am arsuri.

    Răspunde
  13. Alina

    Buna ziua!Eu nu mai stiu ce sa cred despre cafea. Sunt atatea articole pro si contra incat te zapacesti. Oricum nu pot sa renunt la ea asa ca nu o sa mai citesc nici un articol despre cafea, nici pro nici contra.

    Răspunde
  14. Gaitan Florin

    Cafeaua e buna si pentru clisma. Multe vedete au recunoscut ca au facut acest lucru si toti au spus ca au avut efecte benefice d epe urma ei!! Deci??? Buna sau rea?

    Răspunde
  15. Valeriu

    Cafeaua decofeinizata este chiar toxica prin felul in care este ea obtinuta. Se folosesc solventi chimici. Eu am redus cafeaua normala la o ceasca pe zi dar nu am sa renunt la ea

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s