tobias

Cum combaţi efectele toxice ale stresului prin alimentaţie

Faptul ca stresul cronic este dăunător nu mai miră pe nimeni; este un lucru foarte ușor de experimentat de către noi toți. Stresul în sine este instrument foarte util pentru supraviețuirea și buna funcționare a organismului și a creierului în anumite situații. Stresul este pozitiv atunci când:

– este de scurtă durată și servește unui scop precis și limitat ca durată
– este o reacție promptă și eficientă la o situație dificilă.

Mai puțin înțelese sunt însă efectele nocive particulare ale stresului cronic asupra organismului, precum și faptul că dieta este o modalitate necesară și eficientă de combatere a acestor efecte nocive. Persoanele care se confruntă zilnic cu stări cronice de stres nu conștientizează de multe ori efectele foarte concrete pe care această situație le are asupra organismului, dincolo de efectele ușor vizibile precum hipertensiunea, durerile de cap sau tulburările digestive.

Un studiu realizat în cadrul Departamentului de Neurobiologie al Universității Yale a arătat că în condiții de stres prelungit, creierul este inundat de o enzimă (proteina C kinază) care afectează o parte din structura neuronilor din cortexul prefrontal (ultima parte a creierului care se dezvoltă, în adolescență, și prima care se deteriorează sub influența vârstei și a stresului prelungit). Această parte a creierului este implicată în comportamentele cognitive de planificare și luare de decizii. Cercetătorii arată că, prin medicație sau dietă, nivelul acestei enzime poate fi scăzut.

Răspunsul organismului la stres este adaptat pentru o funcționa eficientă, dar nu pe perioade foarte lungi. Stresul cornicizat, însă, generează numeroase procese cu efecte deloc benefice:

– secreția mărită de cortizol (hormonul stresului) pe termen lung afectează sistemul imunitar, poate distruge anumite celule din creier și poate afecta funcția cognitivă și memoria; de asemenea, vindecarea rănilor și recuperarea după o boală sunt mai anevoioase;

– flora sanogenă din intestin este afectată, iar cea patogenă prolfierează. Stresul favorizează acidizarea pH-ului, ceea ce permite dezvoltarea multor agenți patogeni;

– este generată o cantitate mare de radicali liberi și de asemenea crește secreția de hormoni ai stresului (care pot pune o presiune asupra ficatului, nevoit să proceseze excesul de astfel de substanțe);

– stresul accelerează distrugerea triptofanului la nivelul ficatului (triptofanul este un aminoacid esențial implicat, printre altele, în sinteza serotoninei și în producția melatoninei);

– digestia este afectată direct, deoarece zona intestinală nu mai primește cantitatea de sânge uzuală, întrucât corpul alimentează preponderent organele și sistemele esențiale

Știai că vechea zicală ”a gândi la rece”, adică creierul nu funcționează optim atunci când avem ”creierul încins” de stres, emoții sau enervare, a fost dovedită de cercetători? Când suntem foarte stresați sau într-o stare emoțională negativă, creierul nu mai este la fel de bine irigat deoarece sângele este trimis preponderent spre venele extremităților (reminiscență a instinctului ”luptă sau fugi” de care strămoșii noștri aveau nevoie pentru a se păzi în situații de pericol). În consecință, faptul că ”gândim mai prost” când suntem sub presiune nu este doar o impresie.

Stresul afectează în mod direct inima

Studiile au demonstrat că persoanele care dezvoltă o depresie după ce au suferit un atac de cord au un risc mare de recidivă și deces în următorii ani, în comparație cu persoanele care au suferit un atac de cord dar nu sunt deprimate.
De asemenea, stresul cronic influențează nivelul grăsimilor din sânge, ceea ce reprezintă un risc cardiovascular suplimentar.

Stresul afectează creierul…

Cercetătorii au arătat că, atunci când nivelul cortizolului este ridicat timp de mult timp (săptămâni, luni, ani), sunt afectate și chiar distruse anumite celule din creier, ceea ce generează disfuncții cognitive, tulburări de concentrare și de memorie și crește riscul unor afecțiuni cerebrale.

… și sistemul imunitar

Studii interesante au fost efectuate cu persoane care îngrijeau de o rudă cu Alzheimer sau altă afecțiune gravă. Aceste persoane erau supuse unui nivel substanțial de stres timp de mulți ani. S-a constatat că la aceste persoane răspunsul imunitar în urma vaccinării antigripale (producerea de anticorpi) a fost mult mai slab decât la persoane de aceeași vârstă care nu erau supuse acestui tip de stres.

Se estimează că până la 90% din vizitele la medic au drept cauză probleme relaționate într-o anumită măsură cu stesul. Numeroase cercetări arată că stresul cronic este fie cauza, fie factorul agravant în multiple tulburări de sănătate precum:

• depresie
• diabet
• afecțiuni cardiovasculare
• căderea părului
• obezitate
• tulburări obsesiv-compulsive, anxietate
• disfuncții sexuale
• afecțiuni orale (dinți, gingii, mucoasa bucală)
• tulburări digestive, ulcer, sindrom metabolic
• tulburări de somn
• afecțiuni autoimune
• posibil chiar și cancer.

Cum gestionăm eficient stresul cronic?

Specialiștii recomandă două măsuri, ambele absolut necesare: relaxarea (meditația) și o alimentație sănătoasă, care să furnizeze organismului nutrienții esențiali, dar să și ajute tractul digestiv în combaterea agenților patogeni, a toxinelor și a inflamațiilor, care afectează de multe ori organismul obosit și suprasolicitat.

De ce este ColonHelp un ajutor util și în gestionarea efectelor stresului?

Sănătatea tractului digestiv este influențată și influențează la rândul ei funcționarea creierului, stările psiho-emoționale și echilibrul întregului organism. În intestin se află neurotransmițători și receptori similari cu cei aflați în creier, substanțe care influențează starea de spirit și performanțele intelectuale (precum serotonina și dopamina) și de asemenea peste 2/3 din celulele care produc factori imunitari în organism.

Disfuncțiile digestive sunt o consecință și totodată un factor agravant al uzării organismului în urma stresului prelungit. În rezumat, stresul este toxic. De aceea îți propunem o soluție naturală, eficientă și neagresivă pentru detoxifierea și reechilibrarea organismului tău: cura de detoxifiere intestinală cu ColonHelp. Pe site-urile noastre găsești foarte multe informații utile legat de impactul foarte mare al tractului digestiv asupra întregului organism, respectiv a răspunului față de stres și situații de boală.

Cura de detoxifiere cu ColonHelp, completată de ceaiul hepatoprotector și detoxifiant LiverHelp, ajută organismul prin mai multe efecte benefice care vizează stimularea detoxifierii hepatice, reglarea digestiei și a motilității intestinale, stimularea scăderii colesterolului, a glicemiei, a retenției de lichide și a hipertensiunii arteriale, efectul echilibrant asupra sistemului imunitar și a celui nervos (datorită acțiunii asupra celulelor sistemuliu nervos enteric, aflat în tractul digestiv).

Pentru a face față bine stresului zilnic este absolut necesar să utilizezi diferite metode de relaxare și odihnă. Însă nu mai puțin importantă este sprijinirea nutrițională a organismului în eliminarea efectelor nocive ale poluării, stresului și stilului de viață dezechilibrat.

Încearcă cura de detoxifiere cu ColonHelp, respectiv ceaiul pentru ficat LiverHelp, și scrie-ne despre modalitățile în care s-a îmbunătățit activitatea ta fizică și intelectuală, în contextul vieții agitate și poluate pe care o trăim cu toții.

13 thoughts on “Cum combaţi efectele toxice ale stresului prin alimentaţie

  1. Ovidiu

    Eu din cauza stresului zilnic am activat helicobacter pylori. Am inteles ca netrata poate sa duca la cancer duodenal. M-ar ajuta ColonHelp?

    Răspunde
  2. Cornelia

    Stresul este unul din factorii care determina bolile cele mai grave fara a avea o problema la nivel organic. Mi s-a intamplat sa am anumite simptome, sa merg la medic crezand ca am ceva grav si am descoperit ca totul se datora stresului. Daca traim sanatos si facem fata stresului ne vom simti mult mai bine.

    Răspunde
  3. Casandra

    Pentru ca stresul face parte din viata si nu am cum sa il elimin eu am adoptat o metoda care ma ajuta sa ma detoxifiez si sa am mai multa energie: o zi pe saptamana am introdus dieta raw vegana. Astfel imi suplimentez fibrele din alimentatie si imi purific organismul. Stiu ca produsul ColonHelp fiind natural 100% poate fi consumat si in cazul dietei raw vegane.

    Răspunde
  4. Cati

    Am inteles ca daca mananc mult organismul trebuie sa consume energie mai multa pentru a sustine digestia si de aceea imediat dupa mancare te apuca somnul. Eu vreau sa iau ColonHelp ca sa-mi recapat energia.

    Răspunde
  5. Tamara

    Articolele sunt foarte interesante. Din descriere ColonHelp este un produs deosebit. Merita incercata cura cu acest produs ColonHelp.

    Răspunde
  6. Florin

    Buna ziua!Eu combat stresul doar prin mancare, este singurul remediu pe care l-am gasti. Cand sunt stresat mananc, dulciuri in secial si apoi ma simt vinovat ca am mancat asa mult. Nu stiu ce este mai neplacut, sentimentul de vinovatie de dupa sau stresul apasator!!!

    Răspunde
    1. Alexandru

      Dupa parerea mea,nu trebuie sa ti diete ci sa-ti faci un stil de viata sanatos Daca mananci dulciuri, e bine sa mergi pe jos cat poti de mult deoarece faci miscare si caloriile din dulciuri se ard. Nutritionistul mi-a recomandat in plus sa consum si multe fibre zinic .Asa ca, eu mananc si o inghetata din cand in cand, merg pe jos cate statii pot cand vin si plec la servici si consum si ColonHelp .Am slabit fara chin si ma mentin .

      Răspunde
  7. Doru

    Eu mananc sanatos in general. Nu fac miscare zilnic si nu consum ColonHelp. Citind mai sus am preluat ideea de a consuma ColonHelp .Sigur incerc si eu aceasta varianta. Multumesc pentru idee.

    Răspunde
    1. admindetoxifiere Autor articol

      Activitatea fizica este la fel de importanta precum dieta in cadrul unui stil de viata sanatos. Exercițiile fizice efectuate regulat supun în mod obligatoriu organismul la mișcare. Mișcarea la rândul ei intensifică toate activitățile din organism: circulația sângelui în plămâni și în celelalte organe, respirația, schimburile de substanțe nutritive la nivelul țesuturilor, procesele de excreție, de curățire a sângeluide substanțele vătămătoare rezultate din arderile celulare etc.
      Lipsa de mișcare îngreunează desfășurarea normală a proceselor biologice, fapt care se răsfrănge negativ asupra stării de sănătate și de rezistență a organismului față de agenții patogeni. Prin mișcare se îmbunătățește nutriția țesuturilor și celulelor, ceea ce duce la creșterea și dezvoltarea organelor, la mărirea capacității lor funcționale.
      În primul rând, se îmbunătățește activitatea inimii. Mușchiul cardiac antrenat prin exerciții fizice regulate și de o intensitate crescândă, expulzează la fiecare sistolă mai mult sânge decât inima neantrenată. El nu obosește în timpul eforturilor fizice mai mari atât de repede ca mușchiul neantrenat și își revine mai repede la situația normală, după ce efortul a încetat.
      În al doilea rând, se ameliorează activitatea plămânilor. În timpul efortului fizic, plămânii respiră mai frecvent și mai amplu, pentru a acoperi necesitățile crescute de oxigen în mușchi.
      Este cunoscut faptul că în repaus plămânii se dialtă de aproximativ 16 ori pe minut, timp în care trec prin ei circa 8 l de aer. În cazul eforturilor fizice intense (muncă grea, alergări rapide, înot etc.), cantitatea de aer ce trece prin plămâni într-un minut este mult mai mare.
      Așa cum inima trebuie antrenată pentru a face față eforturilor excesive, prin creșterea puterii de contracție a mușchiului cardiac și plămânii trebuie antrenați să respire mai puternic, să permită o ventilație mai mare pe unitatea respectivă de timp.

      Răspunde
  8. CRISTINA

    De ceva timp caut un produs pentru detoxifiere. Acum am gasit ColonHelp. Citind despre el inclin sa cred ca e cel mai bun .Face detoxifiere, scade colesterolul si trigliceridele, regleaza glicemia si tranzitul Tot ce-mi trebuie mie. Am facut alegerea perfecta. ColonHelp este produsul ce il voi folosi .

    Răspunde
  9. Dumitru

    Am folosit LiverHelp si chiar m-am simtit bine inca din prima saptamana. De ColonHelp am auzit in cadrul unui targ si acum imi pare rau ca nu l-am luat. Citind despre el si articolele m-a convins ca nu este un produs agresiv.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s