Woman doing sports stretching exercise

Exercitii care ajuta la eliminarea toxinelor

Dieta da rezultate mai bune daca este insotita de exercitii fizice, la fel cum cura de detoxifiere este mai eficienta in cazul in care este insotita de sport. Unele exercitii sunt insa mai potrivite pentru detoxifiere decat altele. Pentru ca o mare parte dintre toxine se elimina prin piele, sporturile care va ajuta sa transpirati cat mai mult sunt cele mai bune daca ati decis sa urmati un program de detoxifiere a organismului.

Antrenamentele cardio te scapa de toxine

Exercitiile sustinute, de tipul antrenamentelor cardio, sunt dintre cele mai utile forme de activitati sportive care te pot ajuta sa elimini mai rapid apa si, totodata, toxinele. Din categoria acestora fac parte activitatile care cresc semnificativ ritmul batailor inimii. Exercitiile de acest gen au multe beneficii pentru sanatate, iar pe langa faptul ca ajuta la arderea caloriilor si a grasimilor, intaresc inima si plamanii. Un antrenament cardio eficient dureaza 30-40 de minute si trebuie efectuat de cel putin trei ori pe saptamana. In cazul in care urmezi o dieta de detoxifiere, sedintele ar trebui sa fie zilnice, chiar daca mai putin intense. Aerobicul, jogging-ul, mersul pe bicicleta, mersul pe jos si antrenamentul tae bo sunt cateva dintre tipurile de exercitii cardio care pot fi efectuate in cadrul unei cure de detoxifiere.

Bine de stiut! Prin transpiratie nu se elimina numai toxinele, ci si sarea care favorizeaza retentia apei si aparitia celulitei. De aceea, este indicat ca inainte, in timpul si dupa efectuarea antrenamentului sa se bea cat mai multa apa. Astfel se previne deshidratarea. Ceaiurile din plante cu efect drenant pot fi de asemenea o varianta utila.

Alergatul, pentru cei motivati sa se detoxifice

Sportul cel mai eficient in arderea caloriilor si eliminarea toxinelor ramane joggingul, daca tinem cont de faptul ca o ora de alergat duce la pierderea unui litru da apa prin transpiratie si la arderea a 900 de calorii. De asemenea, aceasta activitate ajuta la eliminarea stresului si la inceperea in forta a zilei, daca este practicata dis-de-dimineata. In plus, fortifica musculatura si imbunatateste capacitatea de oxigenare a organismului. Dar poate ca cel mai important beneficiu obtinut prin practicarea joggingului este intarirea inimii, cel mai important muschi al corpului.

In cazul acestei forme de antrenament, partea cea mai dificila este stabilirea unui program si respectarea lui. Pe masura ce apar rezultatele, aceasta activitate va deveni o placere. Dar ca sa nu renuntati din prima zi, incepeti prin a alerga cate o jumatate de ora sau chiar mai putin daca nu aveti deloc conditie fizica. Apoi, timpul de alergare trebuie crescut progresiv. Daca alergati singuri, ascultati muzica la casti. Este mai distractiv si nu riscati sa va plictisiti. Alergati in locuri diferite ale orasului si bucurati-va de peisaj! Asa veti reusi sa va pastrati motivatia pentru mai multa vreme.

Important! Inainte de alergare, executati cateva exercitii de incalzire pentru evitarea accidentarilor si a intinderilor musculare. Dupa alergat puteti face cateva exercitii de stretching sau de relaxare pentru a detensiona muschii.

Saritul corzii: 30 de minute – 400 de calorii arse!

Mai mult decat o joaca de copii, saritul corzii este un exercitiu cardio prin excelenta. Si asta deoarece o jumatate de ora de sarit coarda echivaleaza cu o ora de alergat, dar efortul depus va fi semnificativ mai mic. Muschii copselor si fesierii sunt cei mai lucrati, dar si abdomenul se intareste daca genunchii sunt ridicati cat mai sus in timpul sariturilor. La inceput, sariti de cateva ori fara coarda, apoi faceti cate un salt pe secunda folosind coarda. Incearcati sa ramaneti cat mai relaxati si nu ridicati umerii prea sus. Cresteti treptat ritmul sariturilor, in functie de rezistenta.

Faceti o pauza de 90 de secunde la fiecare trei minute de sarituri. In 30 de minute de sarit coarda se ard cam 400 de calorii. 15 minute de sarit coada zilnic va ajuta sa fiti intr-o forma de zile mari!

Mersul pe bicicleta: simplu, distractiv si sanatos

Cui nu-i place sa pedaleze? Mersul pe bicicleta este probabil cea mai simpla si mai placuta modalitate de a face miscare. De asemenea, este un sport accesibil tuturor, fie ca este practicat la sala, pe bicicleta statica, prin oras sau in parc. Intr-o ora de plimbare se elimina aproximativ 1/3 litri de apa si se ard cam 350 de calorii (la o greutate de 60 de kilograme). Iar pentru a ajunge la aceste rezultate nu este nevoie ca efortul sa fie unul intens, ci pedalatul poate fi facut intr-un ritm convenabil si adaptat formei fizice a fiecaruia.

Nu trebuie sa uitam ca mersul pe bicicleata lucreaza foarte frumos musculatura corpului, in special a coapselor, a feselor si a abdomenului. Partea buna este ca la aceasta activitate pot participa si copii, ceea ce face mersul pe bicicleta extrem de placut si distractiv pentru toata familia.

Gimnastica pasiva, pentru cei mai lenesi

Asa-numitul sport al lenesilor este o metoda relativ noua de a elimina apa si toxinele din organism fara a face nici cel mai mic efort. Intr-o sedinta de 30 de minute se pierde un litru de apa si nu trebuie sa te misti deloc. Tot ce trebuie sa faci este sa stai culcat in costumul special, in timp ce corpul tau este supus la caldura produsa de razele infrarosii. Si astfel arzi pana la 800 de calorii intr-o jumatate de ora. Caldura degajata de infrarosii topeste grasimile in exces din organism, ducand la o scadere in greutate, dar si la diminuarea vizibila a tesutului adipos. In saloanele de infrumusetare si spa se gasesc diferite aparate care emit raze infrarosii: tunel, platforma sau capsula cu infrarosii, iar aceasta metoda este eficienta in cadrul unui program de slabit care include masaj si exercitii fizice. De mentionat ca gimnastica pasiva nu poate inlocui oricare alta forma de exercitiu fizic pentru ca, desi te ajuta sa slabesti si sa elimini toxinele, nu permite antrenarea muschilor si nu creste rezistenta organismului.

Razele infrarosii concentreaza caldura direct pe corp, de aceea transpiratia provocata astfel este formata din 30% grasimi si toxine, in timp ce in cazul saunei doar 15% din transpiratie este constituita din grasimi si toxine.

Masajul limfatic elimina toxinele

Exercitiile fizice pot fi asociate cu masajul limfatic, caci acesta completeaza cu succes o cura de detoxifiere. Puteti apela la aceasta forma de masaj terapeutic, deoarece stimuleaza sistemul limfatic, imbunatateste metabolismul, fortifica sistemul imunitar si ajuta corpul sa elimine toxinele mai repede. Miscarile sunt unele delicate, ritmate si prelungi, iar cele mai bune masaje sunt facute de catre terapeuti. Scopul masajului este sa stimuleze drenajul si sa permita eliminarea mai rapida a toxinelor, iar pentru maximizarea efectului, acesta ar trebui sa aiba loc intr-o camera incalzita, deoarece caldura imbunatateste circulatia limfatica. Masajul se face de la picioare spre cap, principalii ganglioni limfatici sunt situati in zona gatului, a axilelor si in zona inghinala. O sedinta de masaj limfatic dureaza intre 30 si 120 de minute. Specialistii spun ca sunt necesare cel putin 15 sedinte pentru a vedea rezultatele.

Limfa este un lichid galbui, care circula in intreg corpul, transportand nutrientii la celule si colectand toxinele pe care le expulzeaza prin ganglionii limfatici, in numar de 600-700. Este parte a sistemului imunitar si ajuta la combaterea infectiilor, actionand ca un filtru pentru toxine. In organism sunt de doua ori mai multe vase limfatice decat vase sangvine.

One thought on “Exercitii care ajuta la eliminarea toxinelor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s