Healthy Eating / Assortment of Organic Vegetables /  Isolated

Okinawa, dieta care creste speranta de viata

Dieta specifica populatiei japoneze, si in special cea din regiunea Okinawa, este recunoscuta drept una dintre cele mai sanatoase diete din lume, populatia din aceasta zona fiind cea mai longeviva raportata la media populatiei globale.

Acest lucru nu se datoreaza insa doar genelor, ci si stilului de viata. Acest lucru a fost demonstrat prin faptul ca, la inceputul secolului al XX-lea, cand o parte din populatie a emigrat in Hawaii si una in Brazilia. Populatia din Hawaii si-a pastrat dieta traditionala, speranta de viata ramanand crescuta.

Populatia din Brazilia si-a modificat stilul de viata, crescand consumul de carne de vita, grasimi, sare, alimente prajite si scazandu-l pe cel de fibre. Atunci cand se combina alimente bogate in grasimi de origine animala cu sare in exces, absorbtia grasimilor in general si a colesterolului in special sunt crescute, ducand la cresterea riscului de obezitate si ateroscleroza. Populatia din Brazilia a devenit curand predispusa la obezitate, hipertensiune, hiperlipemie si boli cardiovasculare. In doar 17, ani speranta de viata a scazut drastic.

Populatia din Okinawa nu este activa, insa alimentatia sa este bazata pe legume si carne slaba. Aportul de carbohidrati este foarte mic, dar si nivelul de efort este redus.

In medie, populatia din Okinawa consuma cu 20% mai putine calorii decat locuitorii Japoniei, iar aportul de fibre este de trei ori mai mare. Dieta lor traditionala este saraca in grasimi saturate, carbohidrati simpli (zahar) si cereale (paine). Ouale si lactatele aproape lipsesc din alimentatie, iar pestele este consumat rar.

Pe ce se bazeaza dieta populatiei din Okinawa?

In general, locuitorii din Okinawa consuma carne de porc, insa doar fiarta si fara grasimi. Carnea astfel preparata este bogata in proteine, dar mai saraca in calorii.

Conform dietei Okinawa alimentele se impart in 4 grupe:
– produse cu zero calorii
– produse cu putine calorii
– produse cu un numar mediu de calorii
– produse incarcate cu calorii

Conform acestor patru clase, populatia isi imparte cantitatea de alimente pentru consum: aliementele din primele doua categorii sunt frecvent consumate, alimentele din categoria a treia sunt consumate cu moderatie, iar alimentele din categoria a patra sunt consumate rar sau chiar restrictionate. Controlul caloriilor se face in aceasta dieta mai putin datorita dorintei de a slabi si mai mult din considerente privind sanatatea.
Practic, aceasta dieta nu este una greu de adoptat, nu este o dieta restrictiva sau costisitoare, majoritatea indivizilor sunt deprinsi inca din copilarie cu acest stil de viata, astfel incat nu se simt privati de anumite alimente (produse rafinate, grasimi, zahar sau industria fast food).

Desi zona asiatica este recunoscuta pentru consumul masiv de orez, in aceasta zona consumul este redus datorita culturilor putine. In schimb, in Japonia se consuma cantitati mari de soia si tofu, doua alimente bogate in izoflavone, asa-numitii fitoestrogeni – compusi vegetali cu efecte benefice asemanatoare hormonilor feminini, fara a avea insa si efectele negative ale acestora. Eliminarea fitoestrogenilor din corp se face rapid in 1-3 zile, fara a exista riscul de a se acumula in organism.

Specialistii au descris trei grupe principale de fitoestrogeni:
– izoflavonele sau flavonoidele
– coumestanii – au structuri chimice apropiate izoflavonelor
– lignanii

Stiai ca cea mai importanta sursa de fitoestrogeni insa o reprezinta semintele de in, de 3,7 ori mai mult comparativ cu boabele de soia si de 14 ori mai mult comparativ cu tofu? Acum iti poti asigura necesarul de fitoestrogeni din produsul ColonHelp, un produs bogat in seminte si ulei de in!

Efectele benefice ale fitoestrogenilor au fost subiectul multor studii clinice, specialistii afirmand ca un nivel scazut de fitoestrogeni in alimentatie este asociat cu risc crescut de cancer mamar. Practic, acest risc crescut se explica prin faptul ca fitoestrogenii protejeaza tesuturile de efectul procancerigen al xenoestrogenilor sau al altor poluanti de natura hormonala. Alte efecte benefice recunoscute ale fitoestrogenilor sunt in preventia afectiunilor cardiovasculare, a osteoporozei, a bolilor degenerative si a cancerelor de prostata, de endometru sau a melanoamelor maligne.

Efectul protector asupra vaselor de sange se manifesta prin faptul ca fitoestrogenii stimuleaza celulele stratului intern al peretilor vaselor de sange sa produca monoxid de azot care determina o usoara distensie a peretelilor vaselor de sange si fluidizarea acestuia.

Beneficiile unei diete echilibrate

In data de 17 septembrie, cu ocazia zilei respectului fata de varstnici Ministerul Sanatatii din Japonia a anuntat un record absolut: 51.376 de persoane au varsta peste 100 de ani! In anul 1963, atunci cand a fost facut primul studiu demografic, erau inregistrate doar 153 persoane cu varsta peste 100 ani.

In anul 2010 a fost inregistrat un alt record, cel al sperantei de viata la femei: 86,3 ani. In anul 2011, din cauza cutremurului care a devastat o parte din insula, s-a inregistrat o scadere a sperantei de viata datorita deceselor crescute in randul populatiei in varsta.
In prezent, cea mai in varsta femeie din Japonia are 114 ani iar cel mai in varsta barbat are 115 ani.

Efectele pozitive ale dietei bogate in fitoestrogeni sunt recunoscute si de catre nutritionisti care o recomanda atat ca metoda de tratament in cazul celor care prezinta riscuri pentru afectiuni cardiovasculare, maligne sau pentru femeile aflate la menopauza dar este mai ales recomanda ca un stil de viata sanatos pentru preventia acestor riscuri.

Ceea ce merita remarcat in cadrul acestui studiu de caz reprezinta beneficiile unei alimentatii corecte si faptul ca alimentatia corecta nu presupune neaparat restrictii, costuri crescute si eforturi suplimentare ci presupune informare si vointa pentru ca in fond mai multa educatia reprezinta mai multa sanatate!

Poti incepe de astazi sa te hranesti sanatos, adaugand in dieta ta zilnica produsul ColonHelp, un produs bogat in fibre, fitoestrogeni si acizi grasi esentiali omega 3.

2 thoughts on “Okinawa, dieta care creste speranta de viata

  1. Mihnea

    Beneficiul uleiului de in este acela de a contine acizii omega 3 foarte buni mai ales in afectiuni cardiovasculare! Recomand ColonHelp pentru ca l-am folosit si eu.

    Răspunde
  2. Daniela

    Si eu am folosit si este un produs fin macinat tocmai ca sa beneficiezi de uleiurile eliminate. Pot sa spun ca mie mi-a luat pfta de mancare.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s